Motocykliści podobno dzielą się na dwie grupy. Na tych, którzy już się wyłożyli i na tych, którzy jeszcze nie. Coś w tym może być, ponieważ nawet najbardziej doświadczony motocyklista nie przewidzi wszystkiego i zwyczajnie położy maszynę. Różnie to bywa z kładzeniem jej, ponieważ dawniej rozpowszechniany był mit, że jeżeli coś nam wyjeżdża nagle, to lepiej od razu myśleć o kładzeniu maszyny.
Skórzany kombinezon dwuczęściowy to podstawa!
Jest w tym ziarno prawdy, ale w określonych sytuacjach. Jednak fizyka mówi, że dużo lepiej hamować motocyklem ile tylko możemy oraz jak najmocniej możemy. Czemu? Ponieważ opona wraz z hamulcami wytwarza dużo większe siły, które sprawniej wytracają prędkość, niż plastik, którymi jest obłożony motocykl sportowy lub turystyczny, ale nawet gmole z metalu, które mają pozakładane motocykle klasy naked lub choppery nie wytworzą takiej siły hamowania jak guma i hamulce. Jednak jak już się wyłożyliśmy przykładowo na piasku, który był w zakręcie to jak wygląda taki wypadek w kasku klasy schuberth c3 pro bądź też w kasku motocyklowym nolan n40 a w kasku z marketu? Jak wygląda taki przypadek, kiedy mamy skórzany kombinezon na motor dwuczęściowy a mamy przykładowo koszulkę i jeansy? A więc tak, strój motocyklowy to kluczowy element każdego jeźdźcy. Czemu? Strój sprawa, że czujemy się komfortowo i bezpiecznie i tacy jesteśmy, a gleba przy 50km na godzinę sprawi co najwyżej, że będzie nas bolała tylna cześć naszego ciała. Bez jakiejkolwiek ochrony wyglądalibyśmy tak jak wygląda choćby ser po spotkaniu z tarką. Skóra nasza niestety nie jest odporna na ścieranie. A co z kaskami? Kaski mają to do siebie, że niektórzy kupują je tylko po to, żeby mandatu nie płacić. Jednak przy prędkości 100 kilometrów na godzinę kask musi chronić nasz kark, nasze oczy, uszy, czaszkę i wszystko co mamy.
Nieodpowiedni strój był już niejednokrotnie nawet przyczyną wypadku, ponieważ osa dostała się pod koszulkę kierowcy, a ten zaczął się szarpać i wyleciał z drogi. Dlatego na głowie dobre kask na motor nolan, na siebie dobry kombinezon, rękawice i buty i wtedy dopiero można bezpiecznie jeździć.