Wśród wszystkich social mediów zdecydowanie największą popularnością cieszy się Facebook i to na nim przede wszystkim przedsiębiorcy decydują się zakładać profile swoich firm, by budować markę i jej świadomość wśród klientów. Oczywiście, należy mieć świadomość tego, że obecnie Facebook jest takim samym narzędziem marketingowym jak każda inna reklama docierająca do odbiorców. Należy więc zadbać o odpowiednią jakość komunikacji.
Promowanie strony firmowej
Kiedy podejmujemy jakieś działania promocyjne, zawsze zależy nam na tym, by odniosły one konkretny efekt. Aby tak się stało muszą być wykonane z uwzględnieniem potrzeb, które charakteryzują grupę klientów, na której najbardziej nam zależy. Również promocja strony na Facebooku powinna być ukierunkowana na konkretną grupę. Facebook w znaczącym stopniu ułatwia nam promowanie konkretnych treści wśród osób cechujących się określonym wiekiem, płcią, czy też zainteresowaniami. Dzięki korzystaniu z odpowiednich funkcjonalności Facebooka możemy mieć pewność, że konkretne treści będą trafiały do osób, które mogą być nimi zainteresowane, a co jeszcze ważniejsze, będą to osoby, które będą we właściwy sposób doceniały dane treści i mogą okazać otwartość, np. na zakup konkretnych produktów, na czym najbardziej zależy firmom, które podejmują jakiekolwiek starania promocyjne. Wszystkie działania mają prowadzić ostatecznie do zwiększenia zysku.
W przypadku działań, jakie prowadzone są w social mediach, w tym również na profilu facebookowym, konieczne jest zachowanie odpowiedniej ostrożności w zakresie publikowanych treści i języka, jakiego używamy podczas konstruowania komunikatów. Musimy bowiem pamiętać, że wszystkie treści publikowane na stronach internetowych pozostają zapisane przez różnych użytkowników i nigdy nie usuniemy ich całkowicie, jeśli będziemy tego chcieli.