Czy filmu można użyć jako reklamy?

Obecnie coraz większe znaczenie w powodzeniu danego przedsiębiorstwa ma wybór odpowiedniej metody marketingu. Tradycyjne sposoby przestają już wystarczać, gdyż odbiorcy oczekują bardziej nowotarskiego podejścia do reklamy. Stad rosnąca popularność krótkich filmików reklamowych.

Czym jest explainer video?

explainer videoOd kilku lat znaczne zmiany nastąpiły w  wykorzystywanych przez firmy metodach marketingu. Tradycyjne reklamy czy ulotki odeszły w zapomnienie, a coraz popularniejsze stają się na przykład explainer video, czyli w potocznym tłumaczeniu – filmy objaśniające. Są to zazwyczaj krótkie filmy, najczęściej nie przekraczające trzech minut, które są wykorzystywane do przedstawienia w trakcyjnej formie działania jakiegoś produktu, usługi a czasem i całego przedsiębiorstwa. Za pomocą tego filmu można w atrakcyjny sposób przedstawić na przykład dotychczasowe projekty wykonywane przez firmę, działanie sprzedawanego sprzętu, czy też jego najważniejsze funkcje. Jest to znacznie lepszy sposób na przybliżenie klientowi funkcji produktu, niż wklejanie standardowego opisu lub tabeli ze specyfikacją. Taki film jest zazwyczaj umieszczany w formie uzupełnienia dla standardowego opisu w sklepie internetowym. Jedną z głównych zalet explainer video jest fakt, że klient może sprawdzić podstawowe funkcje oraz wygląd sprzętu którym jest zainteresowany bez konieczności udawania się do sklepu. Przygotowaniem takich filmików zajmują się profesjonalne agencje reklamowe, które wiedzą jak wykonać taki filmik reklamowy, by był on możliwie jak najatrakcyjniejszy dla klientów.

Rozwój technologiczny wpłynął praktycznie na każdą możliwą branże, w tym reklamową. To właśnie dzięki niemu odkryto nowe sposoby reklamy, takie jak krótkie filmiki. Dzięki nim klient może zapoznać się z funkcjami danego sprzętu jeszcze przed jego zakupem.