Wiele się mówi na temat tego, że coraz mniej ludzi uczestniczy w życiu kulturalnym. Do kina jeszcze może ktoś chodzi, choć bilety są bardzo drogie, ale już do teatry, filharmonii czy opery frekwencja jest żałośnie niska. Czy można coś z tym zrobić?
Aplikacje mobilne i oferta kulturalna
Na pewno przyda się dobra reklama. Czasem niskie zainteresowanie kultura wynika z tego, że nie każdy wie gdzie szukać takich informacji, wydarzenia nie są dobrze rozreklamowane, a jak się o czymś nie wie to nie można w tym uczestniczyć. Do tego też strony internetowe instytucji kultury nie zawsze są dobrze przygotowane i trudno jest znaleźć wartościowe informacje. Dlatego też dobrym rozwiązaniem mogą być aplikacje mobilne na tablety i telefony komórkowe. Co będzie zawierała taka aplikacja? Na pewno będzie można sprawdzić co się dzieje w mieście. Trzeba będzie zaznaczyć czy interesuje nas film, muzyka czy teatr. Potem zaznacza się wybrany termin i sprawdza co mają nam do zaproponowania instytucje kultury. Dobra aplikacja mobilna powinna także posiadać możliwość kupowania biletów przez internet. Dzięki temu po przeczytaniu krótkiego opisu wydarzenia można przejść na stronę z płatnościami. Coraz więcej instytucji daje możliwość biletów elektronicznych, a nie papierowych. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ zawsze bierze się ze sobą telefon komórkowy, a bilet można łatwo zgubić. Na pewno łatwość obsługi aplikacji i wielość różnych możliwości sprawi, ze taka aplikacja mobilna jest dobrym pomysłem.
Warto inwestować w ciekawe rozwiązania dla kultury dzięki czemu ilość uczestników wydarzeń kulturalnych się zwiększy. Instytucje czy miasto powinno zadbać o to, by każdy wiedział co się dzieje ciekawego w jego okolicy. Wtedy sprzedaż biletów znacząco wzrośnie.
Informacje pochodzą z www.yarmobile.com